Premium Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Premium Campagnes Het wordt loeiheet op het Festival op de Ring, maar gelukkig is er het Amsterdams Raketje Ola-ijs lanceert speciaal voor Amsterdam 750 de Amsterdam Raket, een ijsje in de rood-zwarte kleuren van de stad.
Partnerbijdrage Connected TV in 2025: de kijker aan het stuur, de adverteerder op de bijrijdersstoel Kijkers hebben de regie, adverteerders spelen slim mee: ontdek hoe Connected TV het medialandschap voorgoed verandert.
Partnerbijdrage Hoe speel je in op de veranderende woonbehoeften van verschillende leeftijdsgroepen? De belangrijkste inzichten om succesvol in te spelen op de veranderende woonbehoeften van verschillende leeftijdsgroepen in Nederland.
Craft Liveblog Cannes: laatste prijzen uitgereikt (geen Nederlanders) Adformatie houdt je op de hoogte van het laatste nieuws rond het Cannes Lions International Festival of Creativity 2025.
Premium Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Premium Campagnes Het wordt loeiheet op het Festival op de Ring, maar gelukkig is er het Amsterdams Raketje Ola-ijs lanceert speciaal voor Amsterdam 750 de Amsterdam Raket, een ijsje in de rood-zwarte kleuren van de stad.
Partnerbijdrage Connected TV in 2025: de kijker aan het stuur, de adverteerder op de bijrijdersstoel Kijkers hebben de regie, adverteerders spelen slim mee: ontdek hoe Connected TV het medialandschap voorgoed verandert.
Partnerbijdrage Hoe speel je in op de veranderende woonbehoeften van verschillende leeftijdsgroepen? De belangrijkste inzichten om succesvol in te spelen op de veranderende woonbehoeften van verschillende leeftijdsgroepen in Nederland.
Craft Liveblog Cannes: laatste prijzen uitgereikt (geen Nederlanders) Adformatie houdt je op de hoogte van het laatste nieuws rond het Cannes Lions International Festival of Creativity 2025.
Premium Data & Insights Adformatie mediapartner van internationaal initiatief ‘Marketing2030’ Institute for Real Growth (IRG) en Oxford Saïd Business School hebben het onderzoek Marketing2030 gelanceerd. Adformatie is partner.
Premium Bureaus Heineken kiest PR-bureau Hagens voor internationale corporate communicatie Bureau was al betrokken bij media-aanpak voor de opening van het Global Research & Development Centre in Zoeterwoude.
Premium Campagnes ParkinsonFonds laat in campagne zien dat ziekte veel meer is dan trillen Ziekte kent een veelheid aan gezichten, die in video over het voetlicht worden gebracht.
Partnerbijdrage Hoe een slimme stoelstrategie ziekenhuizen én merken vooruit helpt Zorg + Zichtbaarheid = Vitrina.
Partnerbijdrage DEPT® onthult de “Secret Garden” tijdens Cannes Lions 2025 Een plek voor diepgaande gesprekken over AI, innovatie en impact.
Campagnes Drie keer lachen met... Kakhiel Er mag meer gelachen worden. Paul van Kuilenburg vraagt reclame- en marketingmensen naar hun drie favoriete komische campagnes.
Premium Data & Insights Adformatie mediapartner van internationaal initiatief ‘Marketing2030’ Institute for Real Growth (IRG) en Oxford Saïd Business School hebben het onderzoek Marketing2030 gelanceerd. Adformatie is partner.
Premium Bureaus Heineken kiest PR-bureau Hagens voor internationale corporate communicatie Bureau was al betrokken bij media-aanpak voor de opening van het Global Research & Development Centre in Zoeterwoude.
Premium Campagnes ParkinsonFonds laat in campagne zien dat ziekte veel meer is dan trillen Ziekte kent een veelheid aan gezichten, die in video over het voetlicht worden gebracht.
Partnerbijdrage Hoe een slimme stoelstrategie ziekenhuizen én merken vooruit helpt Zorg + Zichtbaarheid = Vitrina.
Partnerbijdrage DEPT® onthult de “Secret Garden” tijdens Cannes Lions 2025 Een plek voor diepgaande gesprekken over AI, innovatie en impact.
Campagnes Drie keer lachen met... Kakhiel Er mag meer gelachen worden. Paul van Kuilenburg vraagt reclame- en marketingmensen naar hun drie favoriete komische campagnes.
Premium Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties 39 Procent van de respondenten zegt een AI-advertentie sneller te negeren dan een advertentie die door mensen is gemaakt, bijvoorbeeld.
Martech Google’s plannen houden adverteerders bezig Wat zijn Google’s AI-aangedreven vernieuwingen die effectievere reclamevoering beloven? We spraken met de top van het techbedrijf.
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’ AI is méér dan automatiseren en efficiënter werken, betoogt AI-native bureau Empathy Lab in een interview.
Artificial Intelligence Leasemaatschappij Ayvens ziet grote kansen voor AI agents, maar: ‘maak ze niet verplicht’ Kevin Brown van Ayvens roept organisaties ook op om een duidelijk AI-beleid te formuleren zodat medewerkers weten wat ze wel en niet kunnen.
Premium Artificial Intelligence 64 procent van de Nederlandse Facebook- en Instagram-gebruikers kritisch over AI-advertenties
Artificial Intelligence ‘Je kunt door AI veel groter en breder nadenken over hoe je jouw merk in de wereld kunt plaatsen’
Artificial Intelligence Leasemaatschappij Ayvens ziet grote kansen voor AI agents, maar: ‘maak ze niet verplicht’
Artificial Intelligence AI vervaagt grens tussen echte en gegenereerde advertenties: dit bureau plukt de vruchten
Premium Martech Jouke Vuurmans (Monks/ADCN): 'Ik zie altijd snel de potentie in dingen' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Deze week Jouke Vuurmans van Monks en ADCN.
Premium Campagnes Hertog Jan en GUT Amsterdam winnen gouden Leeuw KPN's 'Stukje van mij' werd met brons bekroond - eveneens in de categorie Creative Effectiveness.
Premium Craft Darre van Dijk en Stijn Mentrop over 'hun' zilveren Leeuw: 'Als je in Cannes bent, wil je winnen' Darre van Dijk (TBWA) en Stijn Mentrop (McDonald’s) over de bekroning van 'Maccie' en de relatief magere score van Nederland in Cannes.
Partnerbijdrage Joost Niepoth RM versterkt het bestuur van NIMA Brede marketingblik en bewezen vakmanschap.
Partnerbijdrage Doneren in Nederland: Populaire trends en voorkeuren DPG Media deelt waardevolle inzichten uit haar onderzoek naar wat Nederlanders belangrijk vinden bij het steunen van goede doelen.
Premium Merkstrategie Talpa Network neemt belang in boekingsplatform ShowBird ShowBird sluit mediapartnership om naamsbekendheid te vergroten
Premium Campagnes Cannes dag 4: KPN's 'Stukje van mij' wint bronzen Leeuw De case won vorig jaar zelfs een Grand Prix, maar is nu weer ingezonden - en met succes. Ook LePub Amsterdam en Gut Amsterdam winnen awards.
Media Trending deze week: Meta trakteert de marketeers Lokale ondernemer of groot bureau? Dit wil je testen.
Craft Rosé met de bobo’s in Cannes Susanne van Nierop, Cannes-ganger sinds 2002, herinnert zich 'compleet onbezorgde edities'. Maar die tijden zijn voorbij, stelt ze.
Carriere Een discussie op voeten: ‘Die luu moeten er ook zijn’ Rocco Mooij verbindt een gesprek met Inge Wallage aan zijn buurman óp de moestuin in Drenthe.
Premium Reputatie & crisis Een Mooij gesprek met... Inge Wallage: ‘Ik ben natuurlijk totaal fucked up’ De erfenis van zwijgen, schuld en strijd: het verhaal van Inge Wallage.
Premium Bureaus All Response Media verzorgt landelijke media-inzet campagne Proefdiervrij De campagne heet ‘Het Rad van Dierenleed’.
Premium Martech Jouke Vuurmans (Monks/ADCN): 'Ik zie altijd snel de potentie in dingen' Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten wat hen inspireert. Deze week Jouke Vuurmans van Monks en ADCN.
Premium Campagnes Hertog Jan en GUT Amsterdam winnen gouden Leeuw KPN's 'Stukje van mij' werd met brons bekroond - eveneens in de categorie Creative Effectiveness.
Premium Craft Darre van Dijk en Stijn Mentrop over 'hun' zilveren Leeuw: 'Als je in Cannes bent, wil je winnen' Darre van Dijk (TBWA) en Stijn Mentrop (McDonald’s) over de bekroning van 'Maccie' en de relatief magere score van Nederland in Cannes.
Partnerbijdrage Joost Niepoth RM versterkt het bestuur van NIMA Brede marketingblik en bewezen vakmanschap.
Partnerbijdrage Doneren in Nederland: Populaire trends en voorkeuren DPG Media deelt waardevolle inzichten uit haar onderzoek naar wat Nederlanders belangrijk vinden bij het steunen van goede doelen.
Premium Merkstrategie Talpa Network neemt belang in boekingsplatform ShowBird ShowBird sluit mediapartnership om naamsbekendheid te vergroten
Premium Campagnes Cannes dag 4: KPN's 'Stukje van mij' wint bronzen Leeuw De case won vorig jaar zelfs een Grand Prix, maar is nu weer ingezonden - en met succes. Ook LePub Amsterdam en Gut Amsterdam winnen awards.
Media Trending deze week: Meta trakteert de marketeers Lokale ondernemer of groot bureau? Dit wil je testen.
Craft Rosé met de bobo’s in Cannes Susanne van Nierop, Cannes-ganger sinds 2002, herinnert zich 'compleet onbezorgde edities'. Maar die tijden zijn voorbij, stelt ze.
Carriere Een discussie op voeten: ‘Die luu moeten er ook zijn’ Rocco Mooij verbindt een gesprek met Inge Wallage aan zijn buurman óp de moestuin in Drenthe.
Premium Reputatie & crisis Een Mooij gesprek met... Inge Wallage: ‘Ik ben natuurlijk totaal fucked up’ De erfenis van zwijgen, schuld en strijd: het verhaal van Inge Wallage.
Premium Bureaus All Response Media verzorgt landelijke media-inzet campagne Proefdiervrij De campagne heet ‘Het Rad van Dierenleed’.